Saturday, May 16, 2009

3 Malam 3 hari

Malam Pertama


Lbh kurang kul 2.30 pg, addin tersedar dari tdo..merengek2..check temperature...38.5C..emmm....panas lagi badan addin ni..tadi kat klinik doktor dah masuk ubat bontot...aku ngan en somi dah naik risau dah..ye la addin kan ada history kena sawan tarik...kitorg basahkan kepala dia, pakai air kunyit+beras (mak aku ajar)..lap badan dia ngan kain basah..tiba2 jer addin menggigil..mata pejam..mulut dia meracau2...aku dah cuak..en.somi ajak g hospital..so, aku kemas apa yg patut..masukkan ubat bontot lagi sebijik, aku isi penuh termos ngan ais, bawak air 2 botol..takut addin tarik sblm smpi hospital...


fusss..kitorg terus g emergency depart kat Hospital Pantai Indah..doktor check temperature addin...38.8C..panas lagi..padahal aku dah masukkan ubat bontot tadi..so, doktor bagi drip kat addin..aku masa ni, nurse suh kuar, ye la dorg x bagi aku tgk dorg cucuk2 tangan addin tu...aku dari luar dgr addin meraung2..sakit...so, bermula la kisah addin kena tahan wad...
Wad B2, Bilik 2221..di mana Addin ditempatkan...
Hari Pertama

Bila ubat bontot tu hilang keberkesannya, temperature addin terus naik smpi 40.0C.so..addin kena bergantung kat ubat bontot ni..kesian dia..hari pertama jer dah 4-5 bijik ubat dimasukkan ke bontot dia...aku ngan en. somi lak berkampung ler kat hospital...sib baik private hosp..so leh kuar masuk sesuka ati..hari ni doktor wat urin test..result dia..ok jer..x der apa2 yg luar biasa..so, esok doktor cakap wat blood test ngan x-ray lak..sblh petang tu...drip addin ada problem..sangkut...ni dah masuk botol ke-2...bab ni yg bleh naik darah ni..smpi 3 kali nurse tu duk try nak solve drip tu..addin lak duk meraung kesakitan..mau nyer x sakit..duk cucuk2 kat tangan dia..kesian aku tgk...kali ke 4..baru ler nurse tu terhegeh nak pakai pum..sakit ati aku..apesal x pakai benda alah tu awal2 lagi..saje jer nak menyeksa budak...

ni la tangan Addin kena cucuk tu..sian dia..menanggung kesakitan..

pose seksi dari Addin
ntah apa motif ntah
Malam Kedua


Addin still demam lagi..huhuhuhu.addin still lagi diberi drip tu..selera makan pun x der..so, nak bagi dia selera skit, aku order spagheti pizza hut..emmm..x sia2, bukan main selera dia makan.. suka sgt addin ngan spagheti ni...aku dah merasai tahap keboringan..memang x best duk kat hosp..en.somi suka ler..ye la...bukak mata tgk tv..past tu tdo balik..single bed tu pun kitorg leh jadikan king size tau..bayangkan kitorg 3 beranak leh tdo sama2..hahahaha..

ni baru berdua..belum bertiga lagi..can u imagine that..????

Hari Kedua

Demam addin dah turun skit..39.0C..tp still lagi masuk ubat bontot..pagi2 lagi addin dah kena x-ray..meraung2 dia kat bilik x-ray tu..addin cam dah fobia tgk nurse..asal nampak nurse jer, terus TAK NAK..TAK NAK..padahal nurse tu bukan nak buat apa pun..trauma...balik bilik lak, dtg lak org nak amik darah addin..sib baik minah ni pakai baju putih..so addin dah assume dia ni bukan nurse..hehehehe..x de lak dia nangis kena amik darah...result dia paru2 addin dah kena jangkitan kuman skit..so, doktor bagi antibiotik yg power skit..nasib baik ler bab makan ubat ni addin ok..klu x masalah gak ler..

Malam Ketiga


Demam makin turun..38C..aku dah bosan..bila la nak kuar wad ni..drip addin wat hal lagi...tangan dah membengkak..so, nurse tu decide nak cabut drip tu..dia ckp terpaksa cabut coz tangan dah bengkak..so esok pagi..tgk dr cakap apa..klu dr suh pasang balik..terpaksa ler addin menanggung kesakitan sekali lagi...


Hari Ketiga..


Nasib baik doktor x suh pasang balik drip tu..tp dia suh bagi makan dan minum lebih skit kat addin..Addin cam dah sihat..demam ada skit..so, doktor cakap tgk smpi petang..klu dah x demam leh balik..yahooo...aku dah x sabar nak balik..hehehehe...addin dah aktif skit..asyik nak g playground jer...petang tu dengan rasmi nyer addin dibenarkan balik..best nyer leh balik..aku lak yg sronok lebih2..


cam best lak makanan kat hospital ni..wlpn pun hakikat nyer mama nga papa yg slalu abiskan makanan addin.

baru ler best nak main, x der wayar yg menyakitkan tu..klu x asyik sangkut jer

addin dah sihat...yeyeyeeye
mama ngan muka boring dia..'BOSAN..BORING'..tu jer yg slalu dia cakap..papa ok jer
ish malu la plak....


Kesimpulan nyer..3 malam 3 hari ni sungguh bermakna bagi kitrog bertiga..aku ngan en.somi hidup ngan perasaan risau..alhamdullilah..suma nyer dah ok..en.somi dah janji..klu addin dah sihat, nak bawka g naik train..so..addin jgn lupa janji papa ni yer..

2 comments:

mimi said...

Adushhh..siannye kat Addin...Darwsiy pom demam panas 2 minggu lepas..CIk ley pum letak ubat ikut bontot..nasip baik dok larat..3hari jer demam...tubuh seroh..dok makan pum minum susu pun xbrape nak...
Musim demam betul r ni..Kemsalam kat Addin..

mekda said...

sama ler addin pun doh seroh..panjang nampok tekak..tp skang ni bukan main selera lagi...kejap2 nak susu..kejap2 nak nasi..