Tuesday, February 2, 2010

kisah di kedai mamak

Apa yang aku nak citer ni..memang kisah benar..tadi, aku pegi makan kat kedai mamak area umah aku ni..tempat lepak we all yg biasa..
turun motor jer, aku dah perasan sorang minah ni duk pandang aku atas bawah, apehal ntah..semacam jer aku tgk..ngan asap rokok berkepul2..aku cam biasa ler wat donno jer..
aku dgr dia mintak duit kat abang meja sebela.."bang, nak duit 3 hinggit, x pun 4 hinggit ler" suka ati dia jer mintak duit org..past tu baru ler en.somiku ni bagi tau, minah ni penah pow duit dia..ooo..patut ler di duk pandang aku atas bawah...tapi abang yg dia mintak duit tu tak kasi pun..padan muka..hahahaa..tapi ada sorg brader ni baik ati ler plak bagi singgit kat dia..bila time aku nak bayar..tiba2 ada org cuit bahu aku.."kak, mintak singgit"..eh..eh..eh..apehal ko mintak duit ngan aku..dah ler panggil aku kak, x sedar diri betul..tgk rupa pun aku tau dia tu tua dari aku..aku tgk tubuh badan sihat jer, gemuk lagik dari aku ni..senang2 jer ko yer nak mintak duit ngan org....duk bersidai kat kedai mamak sambil hisap rokok..ada ati ko nak mintak duit ngan aku..silap org ler...aku tanya dia balik.."nape, nak buat apa?"..dia sengih jer..ish..lagi ler aku hangin.."x der, x boleh" best giler jawapan aku..hahahahaha..wlpn singgit aku tetap x nak bagik gak..len ler klu ko btul2 x leh bekerja..ni tak kerja pow duit org jer...aku tau dia cam x puah ati ngan aku..peduli apa aku..duit aku suka ati aku la..
aku pelik ler ngan org cam ni..cam x bersalah lansung mintak duit ngan org..pegi ler keja...ni tak tau nak pow org jer..org susah payah keja..ko senang2 jer nak mintak duit org..makcik yang cacat penglihatan kat pasar malam tu leh jual tisu nak carik rezeki..ko ni yg sah2 celik..keja la..
aku dah siap pesan kat en.somi klu dia mintak duit lagi, jgn kasi..klu anak yatim ikhlas gak rasa nak sedekah..lantak ler dia nak cakap kita ni kedekut..biar dia rasa cam ner susah nyer nak dpt duit..

7 comments:

mimi said...

yup memang...hangin tol kang..bukan cacat or gila...lagikan OKU paka krusi roda boleh ada usaha nak kreje..

just ignore her...

mekda said...

male tadi..on d way blk mkn (tiap2 ari makan luar, apa nak jadi ni) jumpa lagi minah ni..sihat jer jale..x dok tempang pun..gere jer tgk ke dio..

siti818 said...

mu sepak jah kaki dia..

mekda said...

dio tu besar, gemuk..klu aku g sepak dia..silap2 kaki hok patoh nyo..ke aku plok jadi minah singgit nyo

siti818 said...

alorrrrr.. en somi mu ada.. suruh dia jerrkk sikit kaki si minah tuh... tak pun suruh jer anak jantan mu..

mekda said...

hahahaaa..masa tok laki aku beli aiskerim kedai, minah tu mari kot blake..mitok duit..
dio bui sbb dia kato takut minah tu wat gapo2 ko dio..pah plok mu nok suruh dio sepak minoh tu..jange harap la..

siti818 said...

ok ok ok.. aku kena tok laki mu gano..

ginilaaaaa... mu tukar port tempat mkn lak.. tidok pon mu mindah ghumah g dok bangi... aman sikit..